0

Blog

/

diet

Πώς υπολογίζεται μία μερίδα φαγητού;


Η επεξήγηση των μερίδων φαγητού είναι ένα κομμάτι της διατροφικής μας αγωγής, τη σημασία του οποίου δεν πρέπει να παραβλέπουμε. Η σωστή κατανόηση του μεγέθους των μερίδων μας δε θα μας βοηθήσει απλώς στο να έχουμε έναν κοινό κώδικα επικοινωνίας με το διαιτολόγο μας, αλλά αποτελεί και προϋπόθεση για τη σωστή εφαρμογή του προγράμματος διατροφής που πρόκειται να ακολουθήσουμε.

Διάβασε περισσότερα

Δυσανεξία & αδυνάτισμα


Τα τελευταία χρόνια έχει γίνει αρκετός ντόρος γύρω από το θέμα της τροφικής δυσανεξίας. Αυτό από τη μία είναι καλό για τα άτομα με διαγνωσμένη δυσανεξία, τα οποία έχουν πλέον ευκολότερη πρόσβαση σε προϊόντα ειδικής διατροφής χάρη στην ευαισθητοποίηση επί του θέματος, αλλά και τη βιομηχανία τροφίμων, η οποία έχει δει μία νέα Αγορά να ανθίζει. Στη σημερινή μας ανάρτηση όμως θα αναφερθούμε σε μία άλλη προέκταση του θέματος, αυτό την εξαπάτησης. 

Διάβασε περισσότερα

Υπολογισμός του βασικού μεταβολικού ρυθμού (BMR)


Ο Βασικός Μεταβολικός Ρυθμός ή αλλιώς Basal Metabolic Rate (ΒΜR) είναι η ενέργεια που δαπανά ο οργανισμός μας καθημερινά σε κατάσταση ηρεμίας με σκοπό τη διατήρηση των φυσιολογικών του λειτουργιών. Με απλά λόγια, είναι οι θερμίδες που καίμε μέσα σε ένα 24ωρο ακόμη κι όταν δεν κάνουμε απολύτως τίποτα.

Διάβασε περισσότερα

Χρειάζομαι δίαιτα;


Πόσα κιλά πρέπει να είμαι; Ποιο είναι το ιδανικό μου βάρος ανάλογα με το ύψος μου; Πόσες θερμίδες πρέπει να τρώω την ημέρα; Αυτές είναι μερικές από τις πιο συχνές απορίες, για τις οποίες πολλοί αναζητούν απάντηση στο διαδίκτυο πριν πάρουν την απόφαση να επισκεφθούν διαιτολόγο. 

Διάβασε περισσότερα

Δίαιτα express; Ευχαριστώ, δε θα πάρω.


Οι περισσότεροι από εμάς θα έχουμε κάπου διαβάσει ή ακούσει για κάποια επαναστατική δίαιτα express που θα μας βοηθήσει να χάσουμε τα κιλά των γιορτών ή να προετοιμαστούμε για την παραλία, χάνοντας 5 κιλά σε 7 ημέρες χωρίς στερήσεις, 8 κιλά σε μία μόνο εβδομάδα, 10 κιλά σε 15 ημέρες κ.ο.κ.

Διάβασε περισσότερα

Υπολογισμός του ιδανικού βάρους ανάλογα με το ύψος μας


Ο υπολογισμός του ιδανικού μας  βάρους ανάλογα με το ύψος μας είναι ο πιο απλός τρόπος να μάθουμε αν το βάρος μας βρίσκεται εντός των φυσιολογικών ορίων. Και παρόλο που η συγκεκριμένη μέθοδος δε λαμβάνει υπόψιν της άλλους σημαντικούς παράγοντες όπως είναι το φύλο και ο σωματότυπος, δεν παύει να αποτελεί μία καλή, πρόχειρη λύση αξιολόγησης.

Διάβασε περισσότερα

Υπολογισμός των ημερήσιων θερμιδικών αναγκών μας


Σε άλλη ανάρτηση μιλήσαμε για το Βασικό Μεταβολικό Ρυθμό, γνωστό και ως BMR (Basal Metabolic Rate), ο οποίος είναι επί της ουσίας η ενέργεια που δαπανά ο οργανισμός μας καθημερινά σε κατάσταση ηρεμίας με σκοπό τη διατήρηση των φυσιολογικών του λειτουργιών.

Διάβασε περισσότερα

Υπολογισμός του Δείκτη Μάζας Σώματος (BMI)


Ο Δείκτης Μάζας Σώματος (ΔΜΣ) ή αλλιώς BMI (Body Mass Index) επινοήθηκε το 1832 από τον Adolphe Quetelet και αποτελεί μέχρι και σήμερα την απλούστερη και πιο διαδεδομένη μέθοδο αξιολόγησης της σωματικής μας διάπλασης. 

Διάβασε περισσότερα

Παράγοντες πληρότητας στα τρόφιμα ή ποια τρόφιμα μας χορταίνουν


Όπως διαπιστώνει κανείς ήδη από τις πρώτες μέρες της δίαιτάς του, υπάρχουν τρόφιμα τα οποία μας παρέχουν μεγαλύτερη πληρότητα και για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα από κάποια άλλα.

Διάβασε περισσότερα

Το παιδί μου δεν τρώει. Τι πρέπει να κάνω;


Μεταξύ των άλλων ενστικτωδών υποχρεώσεων που έχει ένας γονέας απέναντι στο παιδί του είναι και αυτή της εξασφάλισης τροφής. Είναι λοιπόν φυσικό ένας γονέας να ανησυχεί όταν βλέπει το παιδί του να αρνείται να φάει ή να τρώει μονάχα λίγες πιρουνιές. 

Διάβασε περισσότερα