0

Blog

/

nutrition

Πώς υπολογίζεται μία μερίδα φαγητού;


Η επεξήγηση των μερίδων φαγητού είναι ένα κομμάτι της διατροφικής μας αγωγής, τη σημασία του οποίου δεν πρέπει να παραβλέπουμε. Η σωστή κατανόηση του μεγέθους των μερίδων μας δε θα μας βοηθήσει απλώς στο να έχουμε έναν κοινό κώδικα επικοινωνίας με το διαιτολόγο μας, αλλά αποτελεί και προϋπόθεση για τη σωστή εφαρμογή του προγράμματος διατροφής που πρόκειται να ακολουθήσουμε.

Διάβασε περισσότερα

Διατροφή & ανοσοποιητικό


Είναι γεγονός πως η έξαρση της πανδημίας του Covid-19 αναζωπύρωσε το ενδιαφέρον πολλών γύρω από το πώς η διατροφή μπορεί να ενισχύσει το ανοσοποιητικό μας σύστημα και να λειτουργήσει προληπτικά έναντι των ιώσεων. 

Διάβασε περισσότερα

Smart tips: Κάντε τα όσπριά σας πιο εύπεπτα!


Τα όσπρια αποτελούν μία από τις σημαντικότερες κατηγορίες τροφίμων και όχι άδικα, καθώς είναι ιδιαίτερα πλούσια σε αρκετά απαραίτητα για τον ανθρώπινο οργανισμό θρεπτικά συστατικά. 

Διάβασε περισσότερα

Smart tips: Πώς να ξεχωρίσετε ένα νοθευμένο μέλι


Μετά από έρευνα που πραγματοποιήθηκε το 2015 με τη συμμετοχή και των 28 χωρών της Ε.Ε. μαζί με αυτήν της Νορβηγίας και της Ελβετίας, κατά την οποία εξετάστηκαν 2.264 δειγμάτων μελιού, προέκυψε πως το 14% αυτών ήταν νοθευμένα. 

Διάβασε περισσότερα

Τα λιπαρά και ο ρόλος τους στη διατροφή μας


Τα λιπαρά οξέα, τα οποία λαμβάνουμε μέσω της κατανάλωσης λίπους, αποτελούν - μαζί με την πρωτεΐνη και τους υδατάνθρακες - βασική πηγή ενέργειας για τον ανθρώπινο οργανισμό. Μάλιστα κάποια είδη λιπαρών - όταν καταναλώνονται στη σωστή ποσότητα - δε μας παρέχουν απλώς ενέργεια, αλλά συμβάλλουν και στη διατήρηση της καλής υγείας του οργανισμού μας. Αντιθέτως, υπάρχουν λιπαρά, τα οποία είναι βλαβερά και ως εκ τούτου είναι καλό να αποφεύγονται. 

Διάβασε περισσότερα

Πώς νοθεύεται το μέλι ή γιατί το μέλι πρέπει να είναι ακριβό


Παρά την παγκόσμια μείωση του πληθυσμού των μελισσών από την ευρεία χρήση φυτοφαρμάκων και εξαιτίας της κλιματικής αλλαγής, η Κίνα (ο μεγαλύτερος εξαγωγέας μελιού παγκοσμίως) έχει από το 2000 σχεδόν διπλασιάσει την παραγωγή μελιού της, όταν μέσα στο ίδιο διάστημα ο αριθμός των κυψελών της υπολογίζεται αυξημένος μόλις κατά 23%.

Διάβασε περισσότερα

Δυσανεξία & αδυνάτισμα


Τα τελευταία χρόνια έχει γίνει αρκετός ντόρος γύρω από το θέμα της τροφικής δυσανεξίας. Αυτό από τη μία είναι καλό για τα άτομα με διαγνωσμένη δυσανεξία, τα οποία έχουν πλέον ευκολότερη πρόσβαση σε προϊόντα ειδικής διατροφής χάρη στην ευαισθητοποίηση επί του θέματος, αλλά και τη βιομηχανία τροφίμων, η οποία έχει δει μία νέα Αγορά να ανθίζει. Στη σημερινή μας ανάρτηση όμως θα αναφερθούμε σε μία άλλη προέκταση του θέματος, αυτό την εξαπάτησης. 

Διάβασε περισσότερα

Υπολογισμός του βασικού μεταβολικού ρυθμού (BMR)


Ο Βασικός Μεταβολικός Ρυθμός ή αλλιώς Basal Metabolic Rate (ΒΜR) είναι η ενέργεια που δαπανά ο οργανισμός μας καθημερινά σε κατάσταση ηρεμίας με σκοπό τη διατήρηση των φυσιολογικών του λειτουργιών. Με απλά λόγια, είναι οι θερμίδες που καίμε μέσα σε ένα 24ωρο ακόμη κι όταν δεν κάνουμε απολύτως τίποτα.

Διάβασε περισσότερα

Η ενέργεια των τροφίμων & πώς να αυξήσετε την απελευθέρωσή της


Ιδιαίτερα κατά τα τελευταία χρόνια έχει παρατηρηθεί ένα συχνό φαινόμενο ατόμων με χρόνιο αίσθημα κόπωσης που οδηγεί σε μία διαρκή αναζήτηση τροφών ή συμπληρωμάτων διατροφής που παρέχουν ενέργεια ή τόνωση.

Διάβασε περισσότερα

Χρειάζομαι δίαιτα;


Πόσα κιλά πρέπει να είμαι; Ποιο είναι το ιδανικό μου βάρος ανάλογα με το ύψος μου; Πόσες θερμίδες πρέπει να τρώω την ημέρα; Αυτές είναι μερικές από τις πιο συχνές απορίες, για τις οποίες πολλοί αναζητούν απάντηση στο διαδίκτυο πριν πάρουν την απόφαση να επισκεφθούν διαιτολόγο. 

Διάβασε περισσότερα