0

Blog

/

articles

Λάδι καρύδας το αμφιλεγόμενο


Το λάδι καρύδα (κοκοφοινικέλαιο) είναι το έλαιο που παράγεται από τους ώριμους καρπούς του είδους Cocos Nucifera, δηλαδή του κοκοφοίνικα και το συναντούμε είτε σαν ένα διαφανές λεπτόρρευστο έλαιο, είτε με τη μορφή βουτύρου.

Διάβασε περισσότερα

Πώς υπολογίζεται μία μερίδα φαγητού;


Η επεξήγηση των μερίδων φαγητού είναι ένα κομμάτι της διατροφικής μας αγωγής, τη σημασία του οποίου δεν πρέπει να παραβλέπουμε. Η σωστή κατανόηση του μεγέθους των μερίδων μας δε θα μας βοηθήσει απλώς στο να έχουμε έναν κοινό κώδικα επικοινωνίας με το διαιτολόγο μας, αλλά αποτελεί και προϋπόθεση για τη σωστή εφαρμογή του προγράμματος διατροφής που πρόκειται να ακολουθήσουμε.

Διάβασε περισσότερα

Το γλουταμινικό οξύ, το γλουταμινικό μονονάτριο (MSG), το umami & το σύνδρομο του κινέζικου εστιατορίου


Εδώ και δεκαετίες κυκλοφορεί ένας μύθος που έχει στιγματίσει σε κάποιο βαθμό την ασιατική κουζίνα και ειδικότερα την κινέζικη. Ο μύθος αυτός δεν είναι άλλος από το λεγόμενο σύνδρομο του κινέζικου εστιατορίου, ένας αδόκιμος όρος, ο οποίος - εκτός από το γεγονός ότι αγγίζει τα όρια του ρατσισμού - αποτελεί, όπως θα δούμε και παρακάτω, αποκύημα της φαντασίας ενός Αμερικανού ορθοπεδικού χειρούργου ονόματι Howard Steel.

Διάβασε περισσότερα

Νηστεία & σωστή διατροφή


Αν θέλαμε να δώσουμε έναν σύντομο και περιεκτικό ορισμό της νηστείας, θα λέγαμε πως πρόκειται για την ηθελημένη αποχή μας από ορισμένες τροφές. Σπανιότερα δε, μπορεί να έχει ακόμη και τη μορφή πλήρους ασιτίας για κάποιο χρονικό διάστημα.

Διάβασε περισσότερα

Το γλυκογόνο & ο ρόλος του στην άθληση


Σε άλλη ανάρτησή μας αναφερθήκαμε στην ενέργεια που παράγει και καταναλώνει το ίδιο μας το σώμα, καθώς και στους βασικούς παράγοντες που επηρεάζουν την απελευθέρωση και την καύση αυτής της ενέργειας. Σήμερα θα μιλήσουμε για έναν από τους τρόπους με τους οποίος το σώμα μας αποθηκεύει και αντλεί ενέργεια, το γλυκογόνο.

Διάβασε περισσότερα

Διατροφή & ανοσοποιητικό


Είναι γεγονός πως η έξαρση της πανδημίας του Covid-19 αναζωπύρωσε το ενδιαφέρον πολλών γύρω από το πώς η διατροφή μπορεί να ενισχύσει το ανοσοποιητικό μας σύστημα και να λειτουργήσει προληπτικά έναντι των ιώσεων. 

Διάβασε περισσότερα

Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για το μοσχαρίσιο κρέας


Αν και το μοσχαρίσιο κρέας συστήνεται συχνά σαν μία υγιεινή διατροφική επιλογή, η αλήθεια είναι πως η κατανάλωσή του σχετίζεται σε πολλές περιπτώσεις με την ανάπτυξη σοβαρών παθήσεων, μεταξύ των οποίων και αρκετών θανατηφόρων. 

Διάβασε περισσότερα

Τα λιπαρά και ο ρόλος τους στη διατροφή μας


Τα λιπαρά οξέα, τα οποία λαμβάνουμε μέσω της κατανάλωσης λίπους, αποτελούν - μαζί με την πρωτεΐνη και τους υδατάνθρακες - βασική πηγή ενέργειας για τον ανθρώπινο οργανισμό. Μάλιστα κάποια είδη λιπαρών - όταν καταναλώνονται στη σωστή ποσότητα - δε μας παρέχουν απλώς ενέργεια, αλλά συμβάλλουν και στη διατήρηση της καλής υγείας του οργανισμού μας. Αντιθέτως, υπάρχουν λιπαρά, τα οποία είναι βλαβερά και ως εκ τούτου είναι καλό να αποφεύγονται. 

Διάβασε περισσότερα

Πώς νοθεύεται το μέλι ή γιατί το μέλι πρέπει να είναι ακριβό


Παρά την παγκόσμια μείωση του πληθυσμού των μελισσών από την ευρεία χρήση φυτοφαρμάκων και εξαιτίας της κλιματικής αλλαγής, η Κίνα (ο μεγαλύτερος εξαγωγέας μελιού παγκοσμίως) έχει από το 2000 σχεδόν διπλασιάσει την παραγωγή μελιού της, όταν μέσα στο ίδιο διάστημα ο αριθμός των κυψελών της υπολογίζεται αυξημένος μόλις κατά 23%.

Διάβασε περισσότερα

Δυσανεξία & αδυνάτισμα


Τα τελευταία χρόνια έχει γίνει αρκετός ντόρος γύρω από το θέμα της τροφικής δυσανεξίας. Αυτό από τη μία είναι καλό για τα άτομα με διαγνωσμένη δυσανεξία, τα οποία έχουν πλέον ευκολότερη πρόσβαση σε προϊόντα ειδικής διατροφής χάρη στην ευαισθητοποίηση επί του θέματος, αλλά και τη βιομηχανία τροφίμων, η οποία έχει δει μία νέα Αγορά να ανθίζει. Στη σημερινή μας ανάρτηση όμως θα αναφερθούμε σε μία άλλη προέκταση του θέματος, αυτό την εξαπάτησης. 

Διάβασε περισσότερα