Το καλάθι μου

Smart tips: Ο πιο υγιεινός τρόπος για να μαγειρέψετε τα λαχανικά σας


Με γνώμονα τη σωστή διατροφή και όχι φυσικά τη γαστρονομική απόλαυση, τα λαχανικά που μπορούν να καταναλωθούν ωμά, καλό είναι να τρώγονται έτσι. Όπως όλοι γνωρίζουμε, μαγειρεύοντάς τα καταστρέφουμε πολλά και σημαντικά θρεπτικά συστατικά τους. Μάλιστα, η υψηλή θερμοκρασία, η μεγάλη ποσότητα νερού και η μεγάλη διάρκεια μαγειρέματος στερούν από το γεύμα μας όλη την ουσία.

Ωστόσο, σύμφωνα με έκθεση του Harvard Medical School, το μαγείρεμα των λαχανικών στο φούρνο μικροκυμάτων δεν είναι τελικά τόσο κακή ιδέα, όσο φάνταζε μέχρι πρότινος. Μάλιστα, η μέθοδος αυτή μπορεί να διατηρήσει τα θρεπτικά συστατικά κάποιων λαχανικών καλύτερα από οποιαδήποτε άλλη μέθοδο μαγειρέματος!

Σε αντίθεση με έναν κοινό φούρνο, τα μικροκύματα θερμαίνουν απευθείας τα μόρια των τροφίμων και όχι μέσω του αέρα γύρω από αυτά, επιτρέποντάς μία θερμική επεξεργασία σε συντομότερο χρονικό διάστημα και μάλιστα σε χαμηλότερη θερμοκρασία.

Ακόμη όμως και σε σύγκριση με το βράσιμο των λαχανικών, το μαγείρεμά τους στο φούρνο μικροκυμάτων υπερτερεί ακριβώς για το λόγο ότι στη δεύτερη περίπτωση δε χρειάζεται μεγάλη ποσότητα νερού, μέσα στην οποία θα χαθούν τα θρεπτικά συστατικά που χρειαζόμαστε.

Παραδόξως, το μαγείρεμα στο φούρνο μικροκυμάτων υπερτερεί ακόμη και από το μαγείρεμα στον ατμό για τους λόγους που αναφέραμε. Και φυσικά δε θα αναφερθούμε καθόλου στο τηγάνισμα και στο ψήσιμο στη φωτιά.

Αν διαθέτετε λοιπόν φούρνο μικροκυμάτων και σας ενδιαφέρει η μέγιστη δυνατή απορρόφηση των θρεπτικών συστατικών που διαθέτουν τα λαχανικά που μαγειρεύετε, μη διστάσετε να προσθέσετε ψιλοκομμένο μπρόκολο, κουνουπίδι, κολοκυθάκια, καρότα ή μανιτάρια στο φούρνο μικροκυμάτων μαζί με 2-3 κουταλιές νερό για 3-5 λεπτά.