Το Enallaktiko.gr μπορεί να λειτουργήσει σωστά μόνο με ενεργοποιημένη την

JAVASCRIPT

Ενεργοποίησέ την μέσα από τις ρυθμίσεις του περιηγητή σου!
Συνταγές: Vegan πραλίνα φουντουκιού

Το καλάθι μου

Συνταγές: Vegan πραλίνα φουντουκιού


Ξεχάστε τη merenda και τη nutella! Η καλύτερη, ευκολότερη και πιο υγιεινή πραλίνα σοκολάτας-φουντουκιού είναι αυτή που θα φτιάξετε με τα χεράκια σας (και το multi σας) μέσα σε λίγα μόλις λεπτά. 

Αν και στις διάφορες συνταγές που κυκλοφορούν χρησιμοποιούνται συχνά η ζάχαρη άχνη, το ζαχαρούχο γάλα, το σπορέλαιο και το βούτυρο, εμείς μπορούμε να φτιάξουμε μία αρκετά πιο υγιεινή εκδοχή της χρησιμοποιώντας μόνο υλικά φυτικής προέλευσης, με όσο το δυνατόν λιγότερη επεξεργασία και χωρίς επιπλέον ζάχαρη πέραν φυσικά αυτής που εμπεριέχεται στην κουβερτούρα. 

Υλικά:

Για να φτιάξουμε 450 γραμμάρια λαχταριστής πραλίνας φουντουκιού θα χρειαστούμε μόλις 4 βασικά υλικά:

1 φλιτζάνι του τσαγιού

= 100gr

1 φλιτζάνι του τσαγιού

= 100gr

1 φλιτζάνι του τσαγιού

= 150gr

= 50gr

Αντί για σιρόπι Αγαύης, μπορείτε κάλλιστα να χρησιμοποιήσετε την ίδια ποσότητα σε σιρόπι σφενδάμου ή μέλι. Στην περίπτωση που χρησιμοποιήσετε σιρόπι σφενδάμου, το μείγμα σας θα βγει ελαφρώς πιο υδαρές.

= 20gr

Το κακάο μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε - αν χρειαστεί - για να δώσετε στο μείγμα σας μεγαλύτερη πυκνότητα. Ωστόσο, η προσθήκη του θα πρέπει να γίνεται με σύνεση, καθώς υπερβολική ποσότητα κακάο θα δώσει μία όχι και τόσο ευχάριστη πικράδα στην πραλίνα σας. 

Διαδικασία:

1. Αλέθουμε τα φουντούκια με όποιον τρόπο μπορούμε έως ότου αποκτήσουν κρεμώδη υφή. 

Με τον συνηθισμένο οικιακό εξοπλισμό, η πλήρης άλεση των φουντουκιών δεν είναι και τόσο εύκολη υπόθεση. Για να διευκολύνετε την διαδικασία, μπορείτε προαιρετικά να προσθέσετε μαζί με τα φουντούκια και 1-2 κουταλιές της σούπας από το γάλα καρύδας. 

2. Σε ένα μπολ σπάμε τη σοκολάτα σε μικρά κομμάτια. 

3. Σε ένα μεγάλο μπρίκι ή ένα μικρό κατσαρολάκι ζεσταίνουμε καλά το γάλα καρύδας. Έπειτα το μεταφέρουμε αργά-αργά μέσα στο μπολ με τα κομμάτια σοκολάτας, ανακατεύοντας με μία σπάτουλα σιλικόνης (μαρίζ) μέχρι να λιώσει η σοκολάτα. 

Εναλλακτικά, μπορείτε απλώς να προσθέσετε το γάλα καρύδας στο ίδιο μπολ με τη σοκολάτα, αφήνοντάς το στο φούρνο μικροκυμάτων για περίπου 1'. Έπειτα, το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να ανακατέψετε καλά το μείγμα μέχρι να λιώσει η σοκολάτα. 

4. Αναμειγνύουμε καλά τα αλεσμένα φουντούκια με το μείγμα της σοκολάτας και του γάλακτος καρύδας και στη συνέχεια προσθέτουμε το ακατέργαστο σιρόπι Αγαύης ή εναλλακτικά την αντίστοιχη ποσότητα σε σιρόπι σφενδάμου ή μέλι, δοκιμάζοντας παράλληλα την γλυκύτητα της παρασκευής μας. 

Παρατηρήσεις:

Φυλάξτε την πραλίνα σας στο ψυγείο, σε κλειστό αποστειρωμένο βαζάκι για διάστημα όχι μεγαλύτερο από μία εβδομάδα. 

Η πραλίνα φουντουκιού - εκτός από συνοδεία του ψωμιού ή της φρυγανιάς - μπορεί επίσης να αποτελέσει τη βάση για πολύ ωραίες γλυκές παρασκευές. 

Λαμπρινή Παντελή

Η Λαμπρινή Παντελή είναι διαιτολόγος-διατροφολόγος και υπεύθυνη του Εργαστηρίου Διατροφικής Αγωγής στο Ίλιον. 

Σου αρέσει η σελίδα μας; Αν ναι, τότε ακολούθησέ μας στο Facebook!