Το Enallaktiko.gr μπορεί να λειτουργήσει σωστά μόνο με ενεργοποιημένη την

JAVASCRIPT

Ενεργοποίησέ την μέσα από τις ρυθμίσεις του περιηγητή σου!
Συνταγές: Γλυκό πόριτζ βρώμης

Το καλάθι μου

Συνταγές: Γλυκό πόριτζ βρώμης

Το porridge (πόριτζ) αποτελεί μία εκ των βασικών τροφών σε αρκετές χώρες της Αφρικής, ενώ συνηθίζεται επίσης να καταναλώνεται ζεστό ή κρύο, ως πρωινό ή και ως βραδινό σε μεγάλο μέρος της Βόρειας Ευρώπης και της Ρωσίας.

Τι είναι το πόριτζ;

Το πόριτζ είναι ένα εύκολο και γρήγορο γεύμα σε μορφή κρέμας με βάση κάποιον συνθλιμμένο αμυλούχο σπόρο όπως είναι η βρώμη, η σίκαλη, το σιτάρι, το κριθάρι, το ρύζι, το καλαμπόκι κ.α. Αποτελεί ένα ιδιαίτερα θρεπτικό και ταυτόχρονα ευκολοχώνευτο γεύμα, γεγονός που το κάνει ιδανική τροφή για παιδιά, άτομα που βρίσκονται σε ανάρρωση, αλλά και αθλητές.

Το πόριτζ είναι προϊόν βρασμού σε νερό, γάλα ή άλλο φυτικό ρόφημα και συχνά σερβίρεται ως γλυκό γεύμα με προσθήκη κάποιας γλυκαντικής ουσίας ή αναμιγνύεται με μπαχαρικά ή/και λαχανικά, ώστε να μας δώσει ένα αλμυρό πιάτο. 

Στη σημερινή μας ανάρτηση θα δούμε πώς μπορούμε να φτιάξουμε μία γλυκιά εκδοχή του με βασικό συστατικό τη βρώμη.

Ποσότητα: 1 μερίδα
Χρόνος προετοιμασίας: 15’
Βαθμός δυσκολίας: 1/5

Υλικά:


= ⅓ φλιτζανιού του τσαγιού
= 30 - 35gr

< 1 φλιτζάνι του τσαγιού
= 170 - 200gr

Η ακριβής ποσότητα του νερού θα καθορίσει και την τελική πυκνότητα του πόριτζ. Ο γενικός κανόνας πάντως θέλει την αναλογία να είναι 3 μέρη νερού για κάθε 1 μέρος βρώμης.

= 1 πρέζα

Ο ανθός αλατιού είναι ένα ανεπεξέργαστο θαλασσινό αλάτι ανώτερης ποιότητας, ιδανικό για παρασκευές που απαιτούν ελάχιστο ή καθόλου μαγείρεμα.

= ½ ώριμη μπανάνα

Η μπανάνα θα εμπλουτίσει το γεύμα σας τόσο γευστικά, όσο και θρεπτικά. Εναλλακτικά, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και άλλα φρέσκα φρούτα όπως είναι οι φράουλες. Σε κάθε περίπτωση πάντως, η ακριβής ποσότητα των φρέσκων φρούτων σας, θα πρέπει να καθοριστεί σε συνάρτηση και με τα υπόλοιπα υλικά που θα προσθέσετε.

= 1 κουταλιά της σούπας σταφίδες, cranberries, blueberries, raspberries, goji berries, chips καρύδας κ.ο.κ.

= 2 - 3* αμύγδαλα, καρύδια, κάσιους, pecan nuts, Brazil nuts κ.ο.κ. 

Καλό είναι να προτιμάτε τους ωμούς ανάλατους ξηρούς καρπούς βιολογικής γεωργίας.

*: Οι παραπάνω ποσότητες δεν αποτελούν διατροφικά ισοδύναμα.

= 1 κουταλιά του γλυκού 

Σαν γλυκαντική ουσία μπορείτε να χρησιμοποιήσετε μέλι, σιρόπι αγαύης, σιρόπι σφενδάμου ή άλλο συστατικό της επιλογής σας.

= 1 αποξηραμένο μπουμπούκι

= 1 πρέζα

Πληροφορίες σχετικά με τις ιδιότητες της κανέλας θα βρείτε εδώ.

Διαδικασία:

1. Μέσα σε ένα σκεύος μεσαίου μεγέθους, προσθέτουμε το νερό, το γάλα ή το φυτικό ρόφημα της επιλογής μας, μαζί με τη βρώμη, προσθέτοντας λίγο αλάτι. Εδώ μπορούμε, αν θέλουμε, να προσθέσουμε γαρίφαλο ή/και ξύλο κανέλας. 

2. Τοποθετούμε το σκεύος σε χαμηλή φωτιά και ανακατεύουμε συχνά-πυκνά με την ανάποδη πλευρά μίας ξύλινης κουτάλας. 

3. Σύντομα το μείγμα μας θα αρχίσει να χυλώνει. Δε θα χρειαστούν περισσότερα από 10-12' μέχρι ο χυλός μας να είναι έτοιμος για σερβίρισμα.  

4. Αποσύροντας το σκεύος από τη φωτιά, μπορούμε πλέον να προσθέσουμε στο χυλό μας οποιοδήποτε συστατικό μέσα ή πάνω στο χυλό μας.

5. Το πόριτζ τρώγεται ιδανικά ζεστό, αλλά μπορεί να φαγωθεί ακόμη και κρύο ως επιδόρπιο. 

Παρατηρήσεις:

Τα βασικά συστατικά του πόριτζ μας είναι οι νιφάδες βρώμης, το υγρό στοιχείο και το αλάτι. Όλα τα υπόλοιπα υλικά μπορούν να παραλλαχθούν ή και να παραλειφθούν. 

Αν θέλετε να εμπλουτίσετε ακόμη περισσότερο τη θρεπτική αξία του γεύματός σας, μπορείτε να προσθέσετε επιπλέον υλικά όπως είναι το ταχίνι, το φυστικοβούτυρο και το κακάο. Ωστόσο, προσέξτε να μην το παρακάνετε με τις θερμίδες!

Λαμπρινή Παντελή

Η Λαμπρινή Παντελή είναι διαιτολόγος-διατροφολόγος και υπεύθυνη του Εργαστηρίου Διατροφικής Αγωγής στο Ίλιον. 


Σου αρέσει η σελίδα μας;