Το Enallaktiko.gr μπορεί να λειτουργήσει σωστά μόνο με ενεργοποιημένη την

JAVASCRIPT

Ενεργοποίησέ την μέσα από τις ρυθμίσεις του περιηγητή σου!
Συνταγές: Γλυκό πόριτζ βρώμης

Το καλάθι μου

Συνταγές: Γλυκό πόριτζ βρώμης


Το porridge (πόριτζ) αποτελεί βασική τροφή σε μεγάλο μέρος της Αφρικής, ενώ συνηθίζεται επίσης να καταναλώνεται ζεστό ή κρύο, ως πρωινό ή και ως βραδινό σε μεγάλο μέρος της Βόρειας Ευρώπης και της Ρωσίας.

Είναι ένα εύκολο, γρήγορο και πολύ θρεπτικό γεύμα σε μορφή κρέμας με βάση κάποιο συνθλιμμένο αμυλούχο φυτό όπως η βρώμη, η σίκαλη, το σιτάρι, το κριθάρι, το ρύζι, το καλαμπόκι κ.α. και αποτελεί ένα ιδιαίτερα θρεπτικό και ταυτόχρονα ευκολοχώνευτο γεύμα, γεγονός που το κάνει ιδανική τροφή για παιδιά, άτομα που βρίσκονται σε ανάρρωση, αλλά και αθλητές.

Το πόριτζ είναι προϊόν βρασμού σε νερό ή γάλα (ζωικό ή φυτικό) και συχνά σερβίρεται ως γλυκό γεύμα με προσθήκη κάποιας γλυκαντικής ουσίας ή αναμιγνύεται με μπαχαρικά ή/και λαχανικά, ώστε να μας δώσει ένα αλμυρό πιάτο.

Υλικά:

Για την προετοιμασία 2-3 μερίδων γλυκού πόριτζ βρώμης θα χρειαστούμε τα παρακάτω υλικά:

= 1 φλιτζάνι του τσαγιού

= 80gr

= 3 φλιτζάνια του τσαγιού

= 450gr

= 1 κοφτή κουταλιά του γλυκού

Ο ανθός αλατιού είναι ένα θαλασσινό αλάτι ανώτερης ποιότητας και με τη μικρότερη δυνατή επεξεργασία, ιδανικό για παρασκευές που δεν απαιτούν μαγείρεμα. Ωστόσο, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και απλό θαλασσινό αλάτι ή ορυκτό αλάτι Ιμαλαΐων.

= 1 ολόκληρη ώριμη μπανάνα

Φυσικά, αντί για μπανάνα μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε οποιοδήποτε άλλο φρέσκο φρούτο της αρεσκείας μας.

= 2-3 κουταλιές του γλυκού

Αντί για σταφίδες μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε blueberries, cranberries, φράουλεςgoji berries, chips καρύδας ή οποιοδήποτε άλλο αποξηραμένο φρούτο της αρεσκείας σας. Ωστόσο, καλό θα ήταν να προτιμήσετε φρούτα χωρίς επιπλέον ζάχαρη. 

= 2-3 κουταλιές του γλυκού 

Μπορείτε ακόμη να προσθέσετε καρύδια, pecan nutsκάσιους ή οποιονδήποτε άλλο ανάλατο ξηρό καρπό της αρεσκείας σας.

= 2-3 κουταλιές του γλυκού

Το σιρόπι Αγαύης είναι ένα φυσικό γλυκαντικό με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη. Εναλλακτικά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε, σιρόπι σφενδάμου ή κάποιο μέλι της αρεσκείας σας. 

= 2 αποξηραμένα μπουμπούκια

Φυσικά, αντί για μπανάνα μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε οποιοδήποτε άλλο φρέσκο φρούτο της αρεσκείας μας.

= 2-3 πρέζες

Πληροφορίες σχετικά με τις ιδιότητες της κανέλας θα βρείτε εδώ.

Διαδικασία:

1. Μέσα σε ένα σκεύος μεσαίου μεγέθους, προσθέτουμε το νερό ή το γάλα μαζί με τη βρώμη ή οποιαδήποτε άλλη βάση χρησιμοποιήσουμε, χωρίς να παραλείψουμε το αλάτι. Εδώ μπορούμε, αν θέλουμε, να προσθέσουμε γαρίφαλο ή/και ξύλο κανέλας. 

2. Τοποθετούμε το σκεύος σε χαμηλή φωτιά και ανακατεύουμε συχνά-πυκνά με την ανάποδη πλευρά μίας ξύλινης κουτάλας. 

3. Σύντομα το μείγμα μας θα αρχίσει να χυλώνει. Δε θα χρειαστούν περισσότερα από 10-12' μέχρι ο χυλός μας να είναι έτοιμος για σερβίρισμα.  

4. Αποσύροντας το σκεύος από τη φωτιά, μπορούμε να προσθέσουμε στο χυλό μας μία λιωμένη μπανάνα, chips καρύδας, τριμμένη κανέλα, λίγο κακάο ή ό,τι άλλο θέλουμε. Φυσικά, κάποια ή και όλα αυτά μπορούμε να τα προσθέσουμε και αργότερα επάνω στο πόριτζ, κάτι που θα κάνει το πιάτο μας περισσότερο ευπαρουσίαστο.   

5. Το πόριτζ τρώγεται ιδανικά ζεστό, αλλά μπορεί να φαγωθεί και κρύο ακόμη και ως επιδόρπιο. 

Παρατηρήσεις:

Τα βασικά συστατικά του πόριτζ είναι η βάση (στην προκειμένη περίπτωση οι νιφάδες βρώμης), το νερό και το αλάτι. Όλα τα υπόλοιπα υλικά μπορούν να παραλλαχθούν ή και να παραλειφθούν. 

Ο γενικός κανόνας θέλει την αναλογία να είναι 3 μέρη νερού για κάθε 1 μέρος βρώμης ή άλλης βάσης.

Η βρώμη είναι ιδιαίτερα πλούσια σε φυτικές ίνες (11gr φυτικών ινών για κάθε 100gr). Επίσης, αποτελεί μία πλούσια πηγή καλίου, σιδήρου και μαγνησίου, προσφέροντάς μας μία αίσθηση κορεσμού και δίνοντάς μας ενέργεια για να ξεκινήσουμε τη μέρα μας. Τέλος, η βρώμη είναι γνωστή για το ρόλο της στη μείωση της χοληστερόλης, στον έλεγχο των επιπέδων σακχάρου στο αίμα, καθώς και στην ανακούφιση από τη δυσκοιλιότητα.

Σου αρέσει η σελίδα μας; Αν ναι, τότε ακολούθησέ μας στο Facebook!

Σχόλια: