Το Enallaktiko.gr μπορεί να λειτουργήσει σωστά μόνο με ενεργοποιημένη την

JAVASCRIPT

Ενεργοποίησέ την μέσα από τις ρυθμίσεις του περιηγητή σου!
Συνταγές: Ένα γρήγορο & υγιεινό γεύμα για τη δουλειά

Το καλάθι μου

Συνταγές: Ένα γρήγορο & υγιεινό γεύμα για τη δουλειά


Στο εμπόριο υπάρχουν πλέον αρκετές επιλογές έτοιμων γευμάτων - αν και όχι πάντα με κύριο γνώμονα την ποιότητα - τα οποία πάντως αποτελούν σε πολλές περιπτώσεις μια κάποια λύση για όσους - λόγω εργασίας - δεν έχουν την πολυτέλεια να τρέφονται όπως θα έπρεπε. 

Στη σημερινή μας ανάρτηση θα δούμε πώς να φτιάξουμε τα δικά μας, νόστιμα και υγιεινά έτοιμα γεύματα, τα οποία μπορούμε να φυλάξουμε μέσα σε γυάλινα βάζα, αποφεύγοντας την παράλειψη γευμάτων και τα junk food. 

Ο χρόνος για την προετοιμασία ενός τέτοιου γεύματος δεν ξεπερνά τα 5-10', ενώ η βασική ιδέα βασίζεται στη μεταφορά και τη συντήρηση υλικών που μπορούν να καταναλωθούν ευχάριστα μέσα στην ημέρα μόνο με την προσθήκη καυτού νερού.

Αν λοιπόν θέλετε να φτιάξετε κάτι σε σούπα, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε σαν βάση τον κλασικό φιδέ ή εναλλακτικά noodles γλυκομαννάνης. Για να ετοιμάσετε ένα γεύμα ζυμαρικών μπορείτε να χρησιμοποιήσετε αντίστοιχα σπαγγέτι από γλυκομαννάνη

Η γλυκομαννάνη είναι ένα φυτικό συστατικό και προέρχεται από το αλεύρι Konnyaku, το οποίο με τη σειρά του λαμβάνεται από το φυτό Konjac. Αποτελεί μία πλούσια πηγή διαλυτών φυτικών ινών που καταναλώνεται εδώ και αιώνες στην Ιαπωνία και στην Κίνα. Τα πιο σημαντικά πλεονεκτήματα των προϊόντων γλυκομαννάνης είναι ότι είναι χορταστικά, αποδίδοντας ωστόσο ελάχιστες θερμίδες, είναι εξαιρετικά πλούσια σε εδώδιμες ίνες, είναι κατάλληλα για vegan και δε χρειάζονται μαγείρεμα!  

Για περισσότερες πληροφορίες γύρω από τα προϊόντα γλυκομαννάνης, κάντε κλικ εδώ.

Βέβαια, εκτός από τα προϊόντα από konjac, υπάρχουν και άλλες επιλογές όπως είναι το πλιγούρι και οι σπόροι κινόα με τα οποία μπορούμε να φτιάξουμε μία νοστιμότατη και θρεπτική ταμπουλέ. Εδώ ωστόσο, το νερό πρέπει να προστεθεί κατά την προετοιμασία, ώστε τα υλικά μας να μπορέσουν να μουλιάσουν. Τα υπόλοιπα είναι περισσότερο θέμα φαντασίας και γούστου.

Διαδικασία: 

1. Από το προηγούμενο βράδυ ή - αν είμαστε πρωινοί τύποι - πριν φύγουμε για τη δουλειά, ψιλοκόβουμε τα φρέσκα υλικά μας και τα προσθέτουμε μέσα σε ένα ρηχό βάζο.

Ανάλογα με το τι θέλουμε να φτιάξουμε, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε μικρές ποσότητες ψιλοκομμένων φρέσκων λαχανικών όπως καρότα, κολοκυθάκια, μανιτάρια, κρεμμύδι, πιπεριές κ.α. Μπορούμε επίσης να προσθέσουμε φύλλα βασιλικού, μαϊντανό, άνηθο, σέλινο ή άλλα υλικά όπως οι ελιές, οι λιαστές ντομάτες, πελτέ ή σάλτσα τομάτας κ.α.. 

2. Έπειτα προσθέτουμε καρυκεύματα και μπαχαρικά της αρεσκείας μας. Εδώ μπορούμε επίσης να χρησιμοποιήσουμε κάποιο μείγμα αποξηραμένων λαχανικών ή αποξηραμένα μανιτάρια

3. Αν χρησιμοποιήσουμε πλιγούρι ή σπόρους κινόα πρέπει να προσθέσουμε μαζί με αυτά και αρκετό χλιαρό νερό, ώστε να μπορέσουν να μουλιάσουν. 

Αν χρησιμοποιήσουμε κάποιο προϊόν γλυκομαννάνης, στραγγίζουμε απλώς το νερό που περιέχεται στη συσκευασία του, έπειτα ξεπλένουμε το προϊόν με άφθονο δροσερό νερό και το τοποθετούμε μέσα στο βάζο πάνω από τα υπόλοιπα υλικά μας. Τέλος, αν πρόκειται να χρησιμοποιήσουμε φιδέ, το μόνο που έχουμε να κάνουμε είναι να τον προσθέσουμε μέσα στο βάζο.  

4. Έπειτα προσθέτουμε μία κουταλιά της σούπας εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο και προαιρετικά λίγο χυμό λεμονιού ή λίγες σταγόνες ξύδι (ως ενισχυτικό γεύσης και ανάλογα με τα υπόλοιπα υλικά μας)

5. Μόλις φτάσουμε στο χώρο εργασίας μας, καλό είναι να αποθηκεύσουμε το βάζο μας σε σκιερό και δροσερό μέρος ή ακόμη καλύτερα στο ψυγείο. 

6. Όταν έρθει η ώρα να απολαύσουμε το γεύμα μας, ανοίγουμε το βάζο και - αν πρόκειται για σπαγγέτι - προσθέτουμε απλώς ¼ του φλιτζανιού του τσαγιού με καυτό νερό, ανακατεύουμε, περιμένουμε 5', ξαναανακατεύουμε και είμαστε έτοιμοι!

Στην περίπτωση που χρησιμοποιήσουμε φιδέ, η ποσότητα του νερού θα είναι μεγαλύτερη και ανάλογη του γούστου μας, ενώ στην περίπτωση που χρησιμοποιήσουμε πλιγούρι ή σπόρους κινόα το επιπλέον νερό δεν είναι απαραίτητο, καθώς αρκεί μόνο ένα καλό ανακάτεμα των υλικών μας. 

Στο ηλεκτρονικό κατάστημα του Enallaktiko.gr θα βρείτε τα απαραίτητα προϊόντα γλυκομαννάνης, καθώς και έτοιμα νόστιμα και υγιεινά γεύματα με βάση την κινόα σε διάφορες παραλλαγές. 

Λαμπρινή Παντελή

Η Λαμπρινή Παντελή είναι διαιτολόγος-διατροφολόγος και υπεύθυνη του Εργαστηρίου Διατροφικής Αγωγής στο Ίλιον. 

Σου αρέσει η σελίδα μας; Αν ναι, τότε ακολούθησέ μας στο Facebook!

Σχόλια: